Wdrożenie Optimy w Biurze podatkowym Anety Piaseckiej-Hadała


Optima w sieci biur podatkowych Anety Piaseckiej Hadała.

Łatwość obsługi programu w połączeniu z pełną kontrolą pracy czterech oddziałów biura.

(Case study)

details-images

Biuro Podatkowe Anety Piaseckiej-Hadała to duży, wielooddziałowy, prężnie rozwijający się podmiot świadczący usługi księgowe dla firm. Data powstania biura to 2000 rok w Chojnie.

Biuro korzystało do 2009 r. między innymi z programu Płace PL w wersji dla DOS oraz programów innych firm w zakresie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów jak i systemu dla pełnej księgowości. Przesądzona przyszłość aplikacji dosowych, chęć posiadania jednolitego systemu zapewniającego łatwość obsługi firm, elastycznego, uwzględniającego dynamiczne zmiany zachodzące w funkcjonujących przepisach oraz ewolucje jakim podlegają również firmy korzystające z usług księgowych, spowodowały konieczność dostosowania się do nich również w zakresie posiadanego oprogramowania. Przygotowana przez MBM-2 prezentacja produktu firmy Comarch, zorganizowana dla biur rachunkowych z okolic Gryfina i powiatu gryfińskiego, na którą została zaproszona właścicielka biura, pomogła zdecydować o wyborze OPTiMY jako programu, który dzięki swojej unikalnej, modułowej konstrukcji i łatwości rozbudowy o kolejne moduły oraz stanowiska zainstalowany zostanie w czterech oddziałach biura, w Chojnie (cztery stanowiska), Dębnie (dwa stanowiska), Mieszkowicach i Kostrzynie (po jednym stanowisku).

Wdrożenie systemu obejmowało moduły: Księga podatkowa, Środki Trwałe, Kadry i Płace, Faktury, Biuro Rachunkowe.

W pierwszej kolejności dokonano importu danych ze starego programu płacowego, jednocześnie przygotowując nowe bazy firm do obsługi w zakresie prowadzenia księgowości. Pozwoliło to na znaczne zaoszczędzenie czasu związanego z wprowadzaniem danych do nowego programu. System Kadry i Płace zintegrowany został z programem Płatnik, by ułatwić eksport danych do ZUS. Kolejnym etapem było wykorzystanie możliwości wynikających z wejścia w życie „podpisu elektronicznego”, a mianowicie wysyłanie deklaracji podatkowych i wykorzystanie modułu biuro rachunkowe do wykonywania operacji seryjnych, takich jak kopia bezpieczeństwa czy wydruki. W międzyczasie właścicielka biura zdecydowała o zakupie kolejnego stanowiska programu KP i modułu Środki Trwałe.

Wdrożenie nowoczesnego systemu jakim jest OPTiMA w oddziałach naszego biura pozwoliło na znaczące usprawnienie pracy, skrócenie czasu opracowywania dokumentacji. Możliwości pobierania wskaźników dotyczących wynagrodzeń, bądź podatków czy też kursów walut z sieci Internet, wykonywanie operacji seryjnych, takich jak kopie danych, wydruki, wysyłka deklaracji, to bardzo praktyczne udogodnienia. Eksport umów i innych dokumentów czy zestawień do programów Word czy Excel to zupełnie nowa jakość znacznie usprawniająca pracę biura. Dzisiaj wiem, że Optima otwiera przed naszym biurem nowe możliwości. Planujemy, by nasi klienci drogą elektroniczną wysyłali do nas dokumenty handlowe, rozważamy też udostępnienie dostępu klientom, którzy oczekują ponad standardowych usług do swoich danych księgowych przy pomocy modułu Pulpit Menadżera. Dzięki takiemu rozwiązaniu z pewnością można będzie zaoszczędzić sporo czasu i lepiej zorganizować pracę biura.

Decyzja o wyborze oprogramowania Comarch Optima podyktowana była przede wszystkim:

  • aktualnymi i będącymi w zgodzie z przepisami oraz stale ulepszanymi wersjami programu,
  • łatwością obsługi,
  • funkcjonalnością,
  • modułową budową,
  • bezpieczeństwem danych,
  • wparciem merytorycznym ze strony Comarch jak i Partnera obsługującego.

Polecam

Właścicielka

Aneta Piasecka Hadała